Διοίκηση Ολικής Ποιότητας

Είναι πλέον κατανοητό από όλους ότι οι ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις στο χώρο των επιχειρήσεων διαμορφώνουν νέα δεδομένα και συνθήκες στον τομέα της οργάνωσης και της παραγωγής. Συνθήκες οι οποίες φέρνουν τις επιχειρήσεις αντιμέτωπες με μια ακόμη πρόκληση των καιρών. Για να ανταποκριθούν λοιπόν οι επιχειρήσεις στις προκλήσεις αυτές, απαιτείται κάτι το οποίο να είναι σημαντικά ευρύτερο και αποδοτικότερο από τις παραδοσιακές μεθόδους οργάνωσης και παραγωγής οι οποίες έχουν εφαρμοστεί στο παρελθών.

 Οι επιχειρήσεις θα πρέπει λοιπόν να νιώσουν έντονα τόσο την ανάγκη ποιοτικής βελτίωσης των υπηρεσιών και προϊόντων τους, όσο και την ανάγκη για καινοτομία και υψηλή παραγωγικότητα, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους παραγωγής. Τη δυνατότητα να μπορούν να προσαρμόσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά την παραγωγική τους διαδικασία σε νέες μεθόδους ή υλικά, για την άμεση παραγωγή νέων ή τροποποιημένων προϊόντων. 

Σκοπός του μαθήματος είναι η ενημέρωση των φοιτητών για τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και η εξοικείωσή τους με τη χρήση τεχνικών και εργαλείων για την εφαρμογή τους στους σύγχρονους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις. Στο τέλος των μαθημάτων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να  εφαρμόζουν τεχνικές που σχετίζονται με τις βασικές αρχές της Διοίκηση Ολικής Ποιότητας τόσο θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.


Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: 

  1. Κατανοεί τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
  2. Εφαρμόζει τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας για να αναλύει και αξιολογεί το πρόγραμμα ποιότητας ενός πραγματικού οργανισμού.
  3. Αναγνωρίζει τη στρατηγική σημασία της υιοθέτησης της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς.
  4. Αξιολογεί τη συμβολή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε μια επιχείρηση-οργανισμό.
  5. Εκτιμά τους κρίσιμους συντελεστές για την επιτυχή υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε σχέση με τα προβλήματα και τις ανάγκες των οργανισμών και επιχειρήσεων.
  6. Κατανοεί την αλλαγή νοοτροπίας που απαιτείται για την πλήρη και σε βάθος υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στους οργανισμούς και επιχειρήσεις που εργάζονται η πρόκειται να εργαστούν.
  7. Αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες σε θέματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
  8. Αναλύσει τις επιπτώσεις της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στα πλαίσια της αποτελεσματικής διαχείριση ενός οργανισμού.
  9. Γνωρίζει τα υποστηρικτικά συστήματα, τα εργαλεία και τεχνικές διαχείρισης της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.