Διπλωματική Ερευνητική Εργασία
Το συγκεκριμένο μάθημα περιέχει πληροφοριακό υλικό και οδηγίες για την εκπόνηση της ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Πιο συγκεκριμένα, η εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας (ΜΕΔΕ) υλοποιείται σύμφωνα με τα παρακάτω βήματα: 1ο Βήμα: Επιλογή Θέματος και Σύνταξη Εντύπου Προδιαγραφών ΜΕΔΕ 2ο Βήμα: Ανάθεση Εργασίας σε Επιβλέποντα Καθηγητή 3ο Βήμα: Υλοποίηση της Έρευνας και Συγγραφή της ΜΕΔΕ 4ο Βήμα: Παράδοση Εργασιών 5ο Βήμα: Παρουσίαση και Εξέταση των ΜΕΔΕ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η έννοια της ποιότητας της εκπαίδευσης σήμερα είναι πιο επίκαιρο παρά ποτέ. Η εξέλιξη της γνώσης οδήγησε σε ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία. Για να αντιμετωπιστεί αποδοτικά η διαχείριση της πληροφορίας, κάθε άτομο χρειάζεται υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Τα υψηλά εκπαιδευτικά επιτεύγματα είναι το δικαίωμα του κάθε παιδιού σε μια σύγχρονη κοινωνία και για επιτευχθεί αυτό χρειαζόμαστε μια ποιοτική εκπαίδευση. Ωστόσο εξακολουθεί και παραμένει το χάσμα μεταξύ της θεωρίας της ποιότητας και της πρακτικής. Σε ένα σχολείο, σε ένα πανεπιστήμιο, σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό όλα είναι μέρος της ποιότητας. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές φοιτητές μαθητευόμενοι, συνθέτουν ένα σύνολο παραγόντων ποιότητας και διαμορφώνουν της υπηρεσία της εκπαίδευσης.
Αυτή κάθε αυτή η υπηρεσία είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνταιριάξει με τις φιλοσοφικές προσεγγίσεις των πρωτοπόρων της ποιότητας όπως ο Deming, Juran και Crosby αποτελεί όμως πρόκληση. Ανάλογα είναι δύσκολο να βάλει κανείς την εκπαιδευτική διαδικασία σε καλούπια προτύπων ή να συνδέσει τα αποτελέσματα με δείκτες όπως απαιτεί ο έλεγχος ποιότητας (Statistical process control SPC). Ο ίδιος ο Deming στις 14 αρχές του καταδικάζει την επαναξιολόγηση και επιθεώρηση ως στόχο ποιότητας. Ωστόσο χωρίς αυτή τη διαδικασία δεν μπορεί να επιτευχθεί η διόρθωση των στόχων και ο επαναπροσδιορισμός των αρχικών αναγκών σε πόρους.
Πιστεύουμε ότι η ποιότητα η ποιότητα είναι η βελτίωση της μάθησης των μαθητών, η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της ομαδικής προσπάθειας; Πολύ συχνά σήμερα η ποιότητα έχει γίνει συνώνυμη με τις αξιολόγησης στα πρότυπα της κάθε κυβέρνησης την επιτυχία στις εξετάσεις, σχολείο ή οι επιδόσεις σε επιστημονικά ζητήματα για τα ανώτατα ιδρύματα. Η Διοίκηση ολικής ποιότητας είναι ως μοντέλο διαχείρισης δίνει έμφαση στην ηγεσία, τη στρατηγική, την ομαδική εργασία, την ανάλυση και αυτοαξιολόγηση σε μια συνεχή βάση σε βάθος χρόνου. Όταν οι Ιάπωνες ρώτησαν τον Deming τι τελικά πρέπει να κάνουν για να ανεβάσουν την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών τους ο Deming τους έδωσε μια απλή απάντηση. Αναζητήστε τις είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες σας. Το ζωντανό εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που ανιχνεύει τις ανάγκες της κοινωνίας και αποδίδει στην κοινωνία ανθρώπους που θα τη βοήσουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Είναι αυτοί που θα αναζητήσουν την καινοτομία θα ερευνήσουν και θα προτείνουν λύσεις σε προβλήματα θα αναλάβουν ευθύνες στρατηγικής και θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στο πνεύμα και στην τέχνη.
Στο μάθημα αυτό πραγματοποιείται ένα ταξίδι επιστημονικής αναζήτησης της ποιότητας στις εκπαιδευτικές μονάδες. Στο πλαίσιο αυτό το μάθημα Ποιότητα στην εκπαίδευση προσεγγίζεται σε τρεις διαστάσεις: α)Της διοίκησης, β)των εσωτερικών χρηστών (εκπαιδευτικοί και άλλοι) και γ)των εξωτερικών χρηστών όπως είναι οι μαθητές φοιτητές γονείς τοπική κοινωνία κλπ. Παρουσιάζονται οι αρχές διοίκησης ολικής ποιότητας, εφαρμογή συστημάτων ποιότητας, Παρουσιάζονται τα εργαλεία ποιότητας, Βασικά πρότυπα Ποιότητα στην ικανοποίηση εργαζομένων και χρηστών υπηρεσιών και διαδικασίες αριστείας.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - Αξιοποίηση Eργαλείων για την Ποιοτική Έρευνα
2024 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - Αξιοποίηση Eργαλείων για την Ποιοτική Έρευνα Καθηγητής Δ. Κοτσιφάκος