Αρχές Μάρκετινγκ - ΤΜΗΜΑ 1 (Α έως Λ) (Ε. ΣΑΜΑΝΤΑ)

Ε. Σαμαντά
  • Η έννοια του μάρκετινγκ και του προσανατολισμού στην αγορά είναι μια επιχειρηματική φιλοσοφία που τοποθετεί τον πελάτη στο επίκεντρο.
  • Αξία για τον πελάτη είναι η  διαφορά μεταξύ του αντιληπτού οφέλους που απορρέει από την κατανάλωση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας και της αντιληπτής θυσίας που εμπεριέχει  αυτή η κατανάλωση.
  • Η αξία για τον πελάτη μεταφέρεται μέσω του μείγματος μάρκετινγκ.
  • Υπάρχει στενή σχέση μεταξύ μιας φιλοσοφίας μάρκετινγκ και της επιχειρηματική απόδοσης.
  • Το φάσμα του μάρκετινγκ είναι ευρύ και εκτείνεται τόσο σε μη επιχειρηματικά όσο και επιχειρηματικά περιβάλλοντα.
  • Ο σχεδιασμός μάρκετινγκ αποτελεί σημαντική δραστηριότητα για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας του μάρκετινγκ.

Επιχειρησιακή Έρευνα (Α. Σπυριδάκος)

Α. ΣπυριδάκοςΣκοπός Μαθήματος:

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν πραγματικά προβλήματα απόφασης και να προσδιορίζοπυν τα βήματα με τα οποία θα προχωρήσουν στην επίλυση του προβλήματος (μοντελοποίηση του προβλήματος, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και αλγόριθμοι, ερμηνεία των αποτελεσμάτων, υλοποίηση απόφασης).
  • Να περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων του προβλήματος.
  • Να προσδιορίζουν προηγούμενες περιπτώσεις οι οποίες έχουν συνάφεια και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος.
  • Να αναλύουν τα προβλήματα απόφασης και να κατασκευάζουν τα μαθηματικά μοντέλα που τα περιγράφουν, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και τους περιορισμούς που διέπουν το πρόβλημα απόφασης.
  • Να επιλέγουν και να εφαρμόζουν με ευχέρεια τις κατάλληλες για κάθε περίπτωση μεθοδολογίες για την επίλυση των προβλημάτων απόφασης.
  • Να χρησιμοποιούν το κατάλληλο μαθηματικό λογισμικό και να αναπτύξουν εφαρμογές στα ειδικά εργαλεία λογισμικού για την επίλυση των προβλημάτων.
  • Να αναλύουν τα αποτελέσματα της επίλυσης του μαθηματικού μοντέλου και να προτείνουν τη λύση ή λύσεις στο εκάστοτε πρόβλημα.
  • Να επιχειρηματολογούν για την επιλογή της συγκεκριμένης λύσης ή απόφασης.

Στατιστική Επεξεργασία Δεδομένων

Χαλικιας

Σκοπός Μαθήματος:

Σκοπός του μαθήματος είναι η μύηση των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της στατιστικής συμπερασματολογίας (επαγωγικής στατιστικής). Κυρίαρχο μέρος της ύλης αποτελούν οι στατιστικοί έλεγχοι και η εκτιμητική.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα πρέπει να:

  • Έχει κατανόηση τις βασικές έννοιες της εκτιμητικής με έμφαση τον υπολογισμό διαστημάτων εμπιστοσύνης.
  • Πραγματοποιεί  στατιστικούς ελέγχους μέσων τιμών και ποσοστού για ένα και δύο δείγματα.
  • Πραγματοποιεί  στατιστικό έλεγχο    
  • Να διερευνά την ποιότητα παραγόμενων προϊόντων μέσω βασικών διαγραμμάτων ελέγχου ποιότητας
  • Να διακρίνει τις κατάλληλες μεθόδους επεξεργασίας σε δεδομένα χρονοσειρών και να τις εφαρμόζει σε κατάλληλο λογισμικό
  • Για τα παραπάνω πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη εξοικείωση με κατάλληλο λογισμικό μέσω του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος

Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων Ι (Γκίκας -Γρηγόριος)

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την βασική θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές στον τομέα της χρηματοοικονομικής  ώστε να μπορούν να διοικούν αποτελεσματικά μια επιχείρηση και να παίρνουν επικερδείς επενδυτικές αποφάσεις. Με τη μελέτη αυτού του αντικειμένου οι φοιτητές θα μάθουν επίσης να χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα επενδυτικά εργαλεία και μεθόδους  για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Για την κατανόηση των επιμέρους θεματικών ενοτήτων  αναλύονται πολλές περιπτώσεις - παραδείγματα (case studies) των σύνθετων χρηματοοικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναπτύξουν αναλυτική σκέψη και να συνδυάσουν τις διαφόρους παραμέτρους έτσι ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις σε σύντομο χρόνο που θα τους επιτρέπει να  εξασφαλίζουν την μεγιστοποίηση του οικονομικού αποτελέσματος της επιχειρήσεως
  • Κατανοήσουν πλήρως τις διαδικασίες προσέγγισης των άριστων οικονομικών επιλογών που πρέπει να υιοθετούν οι επιχειρήσεις σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον
  • Χρησιμοποιήσουν πλήρως τις τεχνικές ανάλυσης και να εφαρμόσουν τις τεχνικές αυτές στον δικό τους επαγγελματικό χώρο